17 maja 2023, w gościnnych progach Muzeum Kanału Bydgoskiego, odbył się pierwszy z warsztatów, zaplanowanych w ramach projektu „Realizacja warsztatów podnoszących kompetencje branży wraz z Giełdą Produktów Turystycznych dla Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego (BydOF)”, współfinansowanego przez Miasto Bydgoszcz.
Jego uczestnikami byli zarówno przedstawiciele gmin wchodzących w skład BydOF, lokalnych grup działania, ODR w Minikowie, UKW, instytucji kultury oraz przedsiębiorcy z obszaru Aglomeracji. W warsztatach brali również udział przedstawiciele Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej. Spotkanie otworzył Łukasz Krupa, występujący w podwójnej roli Dyrektora Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą oraz przedstawiciela Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz, które wsparło finansowo realizację projektu.
W trakcie wyjątkowo ciekawych i ważnych merytorycznie warsztatów prowadzonych przez Huberta Gonerę CEO Landbrand z Poznania, uczestnicy ustalili zarówno „magnesy turystyczne” BydOF, jak i określili sposoby komercjalizacji oferty turystycznej i kierunki współdziałania.
Efektem finalnym było wspólne stworzenie oferty pobytowej dla turysty z Polski o konkretnych oczekiwaniach i preferencjach.
Niespodziewanie okazało się, że aby poznać walory naszej Metropolii potrzeba przynajmniej tygodnia.
Wszyscy z niecierpliwością czekają na opracowanie wyników dzisiejszego spotkania i kolejny warsztat. Kolejnym działaniem będącym efektem wspólnej pracy będzie Regionalna Giełda Produktów Turystycznych.