Ukończyliśmy realizację zadania publicznego „Stworzenie strategii rozwoju markowych produktów turystycznych oraz marki turystycznej Bydgoszczy, wraz ze wdrożeniem pilotażowych działań i promocją markowej oferty turystycznej miasta” dofinansowanego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z Umową nr 2024/0043/2770/UDOT/DT/BP/DSJ z 19.06.2024″, dzięki któremu powstała nowa strategia, porządkująca ofertę turystyczną Bydgoszczy i budująca podstawy marki turystycznej.
Strategia łączy głos szeroko reprezentowanej branży turystycznej wskazując na kluczowe obszary produktowe miasta. Jasno stawia na: turystykę wodną, kulturową, postindustrialną, muzyczną, edukacyjną, kulinarną, MICE jako na główne wyróżniki i składowe oferty turystycznej miasta.
Dokument wyraża też aspiracje branży turystycznej, która widzi Bydgoszcz jako miasto z ogromnym potencjałem do budowania kreatywnej, dynamicznej i nowoczesnej oferty promowanej pod wspólnym hasłem „Zanurz się w Bydgoszczy”. Hasło podkreśla wielozmysłowy charakter przeżyć turystycznych dostępnych
w Bydgoszczy.
Marka turystyczna miasta uzyskała także swój graficzny wyraz oparty o literę B. Podstawę do jej kreacji stanowi bydgoskie wzornictwo przemysłowe – bydgoski design. W ramach projektu wykreowano już gadżety i materiały promocyjne oparte o nową markową identyfikację.
Strategia jest ważnym krokiem do komercjalizacji i certyfikacji produktów turystycznych Bydgoszczy.