„Zanurz się w Bydgoszczy” zapraszamy w 2025 turystów, odwiedzających oraz samych bydgoszczan. Okazji ku temu nie zabrakło.
Zgodnie z tytułem zadania publicznego „Kompleksowe wdrożenie produktów turystycznych o wysokiej konkurencyjności gwarantowanych Marką Turystyczną Bydgoszcz na podstawie Strategii rozwoju markowych produktów turystycznych oraz Strategii matki turystycznej Bydgoszczy” realizowanego i dofinansowanego w ramach umowy 2025/0004/2770/UDOT/DT/BP/IS ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki, poświęciliśmy siły na promocję i komercjalizację wybranych produktów turystycznych.
Skupiliśmy się między innymi na produktach związanych głównie z turystyką wodną, co okazało się dużym sukcesem, albowiem do kanonu atrakcji wprowadziliśmy rejsy łodzią płaskodenną po Brdzie i Wiśle, wzbogacone o aspekty kulinarne oraz opowieści przewodników, rejsy okolicznościowe houseboatem, a także Witold Witkowski (właściciel La Mare) zakupił i wyremontował statek pasażerski, który od czerwca 2025 pod nazwą Wenecja (druga w Bydgoszczy) dostarcza bydgoszczanom i przyjezdnym możliwości odbycia rejsu po rzece w komfortowych warunkach i cieszy się coraz większą popularnością. Sam Witkowski mówi, że „to wszystko przez ByLOT”.
Hitem okazały się rejsy historyczne po Brdzie i Kanale realizowane w dwóch odsłonach -rejs z Prusakiem oraz rejs ze szlachcicem, każdy z nich snuł swoją opowieść o mieście, rzece, Kanale Bydgoskim i ludziach tu mieszkających.
Jeśli mowa o kanonach, to na dobre w bydgoskiej ofercie turystycznej (i sklepie internetowym ByLOT) zagościły również autorskie spacery z przewodnikiem, realizowane pod hasłem „Za dwie dyszki, bez zadyszki”, spacery okolicznościowe (w tym artystyczne) oraz warsztaty kulinarne, które realizują z powodzeniem Kuchnia Agaty, Park Hotel Bydgoszcz oraz City Hotel, a które zyskały miano „Markowych produktów turystycznych”.
Co najważniejsze nie tylko powstają nowe oferty, które są komercjalizowane, ale również, w wyniku podjętych przez ByLOT działań, postępuje ich sieciowanie i konsolidacja branży.
Po prawie roku od powstania Strategii Marki turystycznej Bydgoszczy okazało się, że wybrane przez interesariuszy projektu hasło/ zaproszenie „Zanurz się w Bydgoszczy”, było strzałem w 10. Niesie bowiem i zaproszenie, i obietnicę przyciągając do Bydgoszczy coraz to nowe grupy turystów. Jak mija nam sezon można przekonać się śledząc relacje z wydarzeń na: https://www.facebook.com/BydgoskaLokalnaOrganizacjaTurystyczna
Jak przystało na Miasto kreatywne UNECSO, dla Bydgoszczan nie ma rzeczy niemożliwych o czym sami się przekonujemy podejmując kolejne wyzwania.
Na koniec zapraszamy sklepu, gdzie do końca roku pojawią się jeszcze nowe produkty.
#zanurzsiewbydgoszczy