1B3A2733

Zanurz się w Bydgoszczy-produkty turystyczne gwarantowane Marką Turystyczną Bydgoszcz

„Zanurz się w Bydgoszczy” zapraszamy w 2025 turystów, odwiedzających oraz samych bydgoszczan. Okazji ku temu nie zabrakło.

Zgodnie z tytułem zadania publicznego „Kompleksowe wdrożenie produktów turystycznych o wysokiej konkurencyjności gwarantowanych Marką Turystyczną Bydgoszcz na podstawie Strategii rozwoju markowych produktów turystycznych  oraz Strategii matki turystycznej Bydgoszczy” realizowanego i dofinansowanego w ramach umowy 2025/0004/2770/UDOT/DT/BP/IS ze środków  Ministerstwa Sportu i Turystyki, poświęciliśmy siły na promocję i komercjalizację wybranych produktów turystycznych.

Skupiliśmy się między innymi na produktach związanych głównie z turystyką wodną, co okazało się dużym sukcesem, albowiem do kanonu atrakcji wprowadziliśmy rejsy łodzią płaskodenną po Brdzie i Wiśle, wzbogacone o aspekty kulinarne oraz opowieści przewodników, rejsy okolicznościowe houseboatem, a także Witold Witkowski  (właściciel La Mare) zakupił i wyremontował statek pasażerski, który od czerwca 2025 pod nazwą Wenecja (druga w Bydgoszczy) dostarcza bydgoszczanom i przyjezdnym możliwości odbycia rejsu po rzece w komfortowych warunkach i cieszy się coraz większą popularnością. Sam Witkowski mówi, że „to wszystko przez ByLOT”.

Hitem okazały się rejsy historyczne po Brdzie i Kanale realizowane w dwóch odsłonach -rejs z Prusakiem oraz rejs ze szlachcicem, każdy z nich snuł swoją opowieść o mieście, rzece, Kanale Bydgoskim i ludziach tu mieszkających.

Jeśli mowa o kanonach, to na dobre w bydgoskiej ofercie turystycznej (i sklepie internetowym ByLOT) zagościły również autorskie spacery z przewodnikiem, realizowane pod hasłem „Za dwie dyszki, bez zadyszki”, spacery okolicznościowe (w tym artystyczne) oraz warsztaty kulinarne, które realizują z powodzeniem Kuchnia Agaty, Park Hotel Bydgoszcz oraz City Hotel, a które zyskały miano „Markowych produktów turystycznych”.

Co najważniejsze nie tylko powstają nowe oferty, które są komercjalizowane, ale również,  w wyniku podjętych przez ByLOT działań, postępuje ich sieciowanie i konsolidacja branży.

Po prawie roku od powstania Strategii Marki turystycznej Bydgoszczy okazało się, że wybrane przez interesariuszy projektu hasło/               zaproszenie „Zanurz się w Bydgoszczy”, było strzałem w 10. Niesie bowiem i zaproszenie, i obietnicę przyciągając do Bydgoszczy coraz to nowe grupy turystów. Jak mija nam sezon można przekonać się śledząc relacje z wydarzeń na: https://www.facebook.com/BydgoskaLokalnaOrganizacjaTurystyczna

Jak przystało na Miasto kreatywne UNECSO, dla Bydgoszczan nie ma rzeczy niemożliwych o czym sami się przekonujemy podejmując kolejne wyzwania.

Na koniec zapraszamy sklepu, gdzie do końca roku pojawią się jeszcze nowe produkty.

#zanurzsiewbydgoszczy